«نقی، تو هم مثل من هیچی نشدی!»، در حاشیه سکانس خوب سریال پایتخت: تسری سیاهی و ناکامی به دیگران از نظر روانی چطور تفسیر می‌شود؟!

برخورد با ناکامی، بخشی اجتناب‌ناپذیر از تجربه انسانی است. اما برخی افراد به‌جای درون‌نگری یا اصلاح مسیر، دست به نوعی همسان‌سازی منفی می‌زنند: «اگر من موفق نشدم، تو هم نتونستی  یا نمی‌تونی». این نوع نگرش، که به «تسری ناکامی» یا «واکنش تدافعی نسبت به شکست» معروف است، می‌تواند از لایه‌های پنهان روان انسان پرده بردارد. …

نوشته «نقی، تو هم مثل من هیچی نشدی!»، در حاشیه سکانس خوب سریال پایتخت: تسری سیاهی و ناکامی به دیگران از نظر روانی چطور تفسیر می‌شود؟! اولین بار در یک پزشک. پدیدار شد.